onsdag 16 januari 2013

Årets Bild 6


Här är några sista bilder jag också tävlade med i Årets Bild.
Utspridda i lite olika klasser. 
Sport, nöje, nöje, utländsk vardag, porträtt, porträtt, sport, sport.
I den ordningen.
För mig är det alltid så att jag "brinner" mer för dom historier man lyckas få ihop, singlarna är mer att få in på något sätt.
Inte för att det skulle spela mig någon roll vad eller hur jag får pris.

Förra året vann jag ju Årets Bildspel och Årets Humorpris.
Humorpriset är jag nog mest glad för av mina ÅB-priser.
Är det någon kategori som saknas inom bildjournalistiken så är det ju humorn.
Det hade jag gärna jobbat mer med under 2013, men hur ska jag gå vidare med det?

Nu har du nog sett det som jag skickar in till ÅB 2013.
Till helgen är det dags för juryn att träffas och gå igenom en massa bilder.
Jag håller som sagt tummen.








3 kommentarer:

Peter Holgersson sa...

Sex mycket tilltalande inlägg. Du har nu stillat mångas nyfikenhet :-)

// ph

Lars D sa...

Tack Peter.

Nu får vi se hur det går med det hela.
Har du sänt in du också?
Jag fattade det som så av Jonas:-)

/LarsD

Peter Holgersson sa...

Jo jag skickade in lite bilder med Jonas som stöd samt ljudbildspelet som du kikade på under utvecklingen. Har inga förhoppningar men kände att processen i sin helhet var himla nyttig - en jättevärdefull genomgång av det egna arbetet :-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden