onsdag 16 januari 2013

Årets Bild 2

Här är ett andra reportage jag skickade in till Årets Bild.
Förra våren när jag var tjänstledig från mitt "vanliga" jobb åkte jag till Tokyo en vecka.
Låt mig säga att detta är ett typiskt "jet-lag" jobb.
Jag vaknar tidigt, på tok för tidigt och drar mig ner till tunnelbanan.
Jag står på en perrong och lyssnar på Miles Davis i lurarna.
Klockan är innan 06:00 och tågen passerar.
Jag börjar ta lite bilder och det blir till slut just detta.
Nu är det inskickat som ett reportage till Årets Bild.
Jag hade gärna sett det i porträttklassen men det gick inte så det fick "tyvärr" bli i Utlands reportage.
Nu håller jag bara tummarna att juryn gillar det.










2 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

Det här är ju faktiskt riktigt bra! Kul, kan nog bli lite utdelning på den!! Det är ju synd att det inte går in i porträttklassen, för det är ju just det det är, en riktigt bra porträttserie. Gott jobbat!

Lars D sa...

Tack så mycket för det Mattias.
Man kan hoppas att juryn flyttar det på något sätt:-)

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden