tisdag 15 januari 2013

Jonas & Bonny

Det här är en sån bild jag fick mycket beröm för när jag tagit den.
- En klassisk pressbild.
Jag vann också veckans bild med den och det var fint.
Skulle jag ha tävlat med den i ÅB?
Nej, såklart inte, den håller inte för det och dessutom är den tagen i Köpenhamn.
Det gör att den skulle ha varit med i klassen "Utländsk nyhetsbild" och hallå, tänk efter.
SAS har precis avslutat sina förhandlingar och här letar Wallenberg efter sin väska.
Nej, den ligger kvar i vårt eget arkiv.
Bäst så.

Annars då?

Det lunkar på ganska sakta får jag säga.
Idag gjorde jag ett nytt reportage om en ekokock. Jag imponeras av deras driv och deras engagemang.
Inspirerande på något sätt. 
Att kämpa för något.

Mina vänner Jonas Lindkvist och Bonny Håkansson fyller år idag.
Jag lyfter på hatten för dom och säger Grattis!

Allt står lite stilla. 
Kanske är det en väntan eller en urkramning efter alla tävlingar som varit i kåren.

Jag förbereder mitt "gig" som jag ska ha här i stan på måndag. Mitt första med entréavgift.
Det är nytt för mig.
Jag tror själv inte det kommer en käft men vi får se. Eller jag får se.
Under 10. Ingen rapport.
Över 10. Rapport.

Skulle vilja se lite mer biofilm. Dags att ta tag i.

När jag var jury i danska ÅB fick jag en fin-fin bok om den danska fotohistorien.
Tack för det.
Jag har några obläddrade böcker som står och väntar på mig och min tid.
Det gillar jag.



1 kommentar:

Jonas sa...

Vad vore man utan dig;-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden