fredag 11 januari 2013

Årets Bild (kockens stipendium)

Var du med på ÅB-festen i Malmö?
Eller har du hört talas om den?

Jag märkte tyvärr inget själv under kvällen. Men dagen efter fick jag reda på att det var många som inte fått mat men väldigt mycket dricka.
Kocken fick sparken under kvällen och välte ett bord med tallrikar.
Någon såg kocken sittandes i mörkret med kockmössa och allt ute i gräset och röka en cigarett.
Bra Bild för övrigt.

PFK södra (Jenny Leyman, Anders Hansson, Torbjörn Andersson och Daniel Nilsson) såg till att det kom tillbaka pengar till organisationen och nu har dom också kämpat för att det ska gagna fotograferna och bildjournalistiken.
Det är toppen.

Jag säger bara.
Sök "Kockens stipendium" som dom valt att kalla det.

Du läser med lätthet mer här.

1 kommentar:

Mattias Johansson sa...

Jorå så var det allt...för lite mat och för mycket dricka...det märkte jag allt när jag vaknade dagen efter :)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden