måndag 28 januari 2013

Nynominerad! (Anna-Lena Mattsson)






Du är nominerad till Årets Bild för första gången.
Grattis!

Tack.

Hur tog du beskedet?
Med chock. Jag skrek "det här är ju helt sjukt!" om å om igen medan jag sprang runt runt i lägenheten. Jag blev/är så otroligt glad över detta.
Trodde verkligen inte jag skulle bli nominerad så jag blev lika chockad som glad när jag fick beskedet på sms av en kompis.


Vad tror du själv att du kommer få pris för?
Jag har faktiskt inte en aning. Det enda jag tror är att det inte är min nyhetsbild på när Johan och Martin kom till Arlanda. 

Vi var väldigt många fotografer på Arlanda så konkurrensen är stor på just den bilden.

Är det gjort på ”vanlig” arbetstid?
Yes, det är gjort på vanlig frilanstid. 


Hur firade din omgivning/tidning/byrå dig?
Dagens Nyheter hade en artikel på webben där jag och tre andra DN-fotografer blev presenterade.
Jag firade på kvällen med finvin och nära och kära. 

Ska bli firad snart igen med fler vänner.

Kommer du till Trollhättan i Mars?
Självklart! Jag och mina klasskompisar har som tradition att åka på Årets bild och detta år tänker jag inte missa. :)


Det förstår jag. 
Tack så mycket för hjälpen, så ses vi i Trollhättan.


Foto: Anna-Lena Mattsson

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden