tisdag 29 januari 2013

Nynominerad (Carl Sandin)

Nynominerad är också Carl Sandin på Bildbyrån.

Du är nominerad till Årets Bild för första gången.
Grattis!
Tack.

Hur tog du beskedet?
Jag höll på att köra av vägen. Satt nämligen i bilen på väg upp till Falun och SM-veckan när Nils Jakobsson ringde och meddelade nyheten. 
Det gick bra dock, ingen skada på vaken människor, djur eller fordon.

Vad tror du själv att du kommer få pris för?
Jag tror att det kan vara för bilden från rullstolstennisfinalen i Paralympics där Peter Vikström och Stefan Olsson vann guldet. De vann så snabbt och överlägset att jag inte ens hann ner till markplan och var därför tvungen att plåta från läktaren. 
Just då var jag svenskt förbannad för att jag var en sådan klant som inte planerat bättre. 
Men det var bara att bita ihop och försöka göra det bästa av situationen.

Är det gjort på ”vanlig” arbetstid?
Jag vet inte om mästerskap kan klassas som vanlig arbetstid. 
Fick ett tips från Nils innan jag åkte till London som jag tycker sammanfattar det hela väldigt bra: "Ät inte när du är hungrig, ät när du kan". 
Men vi kan väl säga att jag i alla fall var i tjänst när bilden togs.

Hur firade din omgivning/tidning/byrå dig?
Många sms plingade in under bilfärden, men också ett par samtal från kollegor och vänner som uppmärksammat nyheten. 
De sprids ju sjukt fort i dagens samhälle! 
Bildbyrån uppmärksammade det via div sociala nätverk och mailutskick. Kändes väldigt häftigt att se sitt eget namn där i listan! 
Själv firade jag med en finöl när jag väl kom fram till Falun! 

Kommer du till Trollhättan i Mars?
Jag kommer absolut vara på plats! Förutsatt att jag inte behöver ta skidornas världscupavslutning i Falun som är samma helg, men ska nog lyckas slingra mig ur det!

Skicka Lennart Månsson! Då ses vi i Trollhättan och tack för hjälpen.



Foto: Carl Sandin/Bildbyrån

Foto: Carl Sandin/Bildbyrån

Foto: Carl Sandin/Bildbyrån

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden