söndag 20 januari 2013

VLT-tiden 1988 (TST)

Jag lyssnade på en hel del punk på den här tiden. Västerås största punkband hette TST.
Folk var rädda för dom när dom kom på gatan och egentligen var dom såklart världens snällaste.
Jarmo hette sångaren minns jag.
Den här bilden tog jag alltså, 17 år gammal i Västerås och strax därefter ringde Jarmo mig och frågade om jag kunde ta deras skivomslag.
- Javisst, sa jag.
Såklart.

Jag hade ju ingen bil och inget körkort heller för den delen så dom kom och hämtade mig i sin gamla volvo-kombi.
Det var vinter och rutorna var immiga på bilen såg jag när dom körde in på parkeringen.
I den där dimman såg jag också en tuppkam, nitar och allt det där andra.
Dom hälsade glatt och vi drog iväg mot Eskilstuna mot en gammal ruin som dom sett.
På bandaren, ja det var ju kassettband på den tiden spelade dom väldigt högt "Hallonsaft" med smurfarna.
Alla sjöng med i bilen och det var en fin söndagsutflykt det där.
"Bättre saft har ingen haft"

Nu inser jag att jag måste försöka få tag i den där skivan.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden