onsdag 30 januari 2013

Nynominerad (Robin Aron Olsson)


Robin Aron Olsson är nominerad till Årets Bild.

Du är nominerad till Årets Bild för första gången.
Grattis!
Tusen tack! 
Lyxigt att få mail från självaste Dareberg också.

Haha, tack för det. 
Hur tog du beskedet?
Det första som hände var att jag blev irriterad på min telefon som mitt under en fotografering började tuta konstant, det var först i bilen en kvart senare när jag kollade och fick se grattis-sms som jag fattade. Jag tvärnitade mitt på vägen och kollade på Årets Bild-sidan så det stämde. Sjukt glad blev jag! Sen så kände jag mig också väldigt lättad på något konstigt sätt.

Vad tror du själv att du kommer få pris för?
Har skickat singelbilder i flera kategorier, den bild som jag tror mest på själv är en konsertbild på Bruce Springsteen, tycker om den för den är rätt suggestiv. Annars kanske något från melodifestival-turnen (som förövrigt var årets roligaste jobb) eller en vardagsbild från en seans där de snackade med döda.

Är det gjort på ”vanlig” arbetstid?
Hälften är som vikarie och hälften som frilans. Men ja, vanlig betald arbetstid.

Hur firade din omgivning/tidning/byrå dig?
Först fick jag stående ovation och kramar från folket vid centraldesken på Göteborgs-Posten. Insåg sen efter några intervjuer att jag lät lite efterbliven och önskade att jag medietränat innan… Annars har jag väl blivit firad med att bombas med frilansjobb, har inte haft många lediga minuter sedan listan släpptes. Men, kanske viktigast av allt, jag gick och firade med lite kompisar på måndags-pingisklubben på pustervik. (Pingis är bra, jag tror förövrigt att jag är sveriges bästa amatörspelande fotograf i pingis.)

Kommer du till Trollhättan i Mars?
Absolut, det är nästan mina hemtrakter dessutom. Vi får hoppas att ingen kommer och erbjuder något för bra jobb den helgen.

Självklart! Ses då.
Tack för hjälpen.


Foto: Robin Aron Olsson

Foto: Robin Aron Olsson

Foto: Robin Aron Olsson

Foto: Robin Aron Olsson

Foto: Robin Aron Olsson

1 kommentar:

Robin Aron sa...

förbered dig på att bli bjuden på en öl i trollhättan =)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden