torsdag 31 januari 2013

Nynominerad (Viktor Johansson)



Viktor Johansson går fortfarande på Nordens fotoskola och gör debut i ÅB.

Du är nominerad till Årets Bild för första gången.
Grattis!
Tack! 
Och tack för en intressant och bra blogg!

Åhh tack för det. Hur tog du beskedet?
Satt i klassrummet på Biskop Arnö och försökte uppdatera hemsidan när en vän ropade grattis från ingenstans. Då blev jag röd i ansiktet, generad och väldigt stolt!
Vad tror du själv att du kommer få pris för?
Porträttklassen. Förhoppningsvis för en serie om tvillingar.
Är det gjort på ”vanlig” arbetstid?
Nej. Jag var i USA och assistera en fotograf som heter Martin Schoeller. Han fotograferade för en bok och jag plåtade när jag fick tid över.
Hur firade din omgivning/tidning/byrå dig?
Familjen och vänner kom hem på middag och skumpa.
Alla klasskamrater gratulerade och lärarna var lite extra glada på skolan.
Kommer du till Trollhättan i Mars?
JAAA!!!

Tack för hjälpen då ses vi i Trollhättan.

Foto: Viktor Johansson

Foto: Viktor Johansson

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden