fredag 18 januari 2013

VLT-tiden 1988 (Pernilla Wahlgren)


Vi är fortfarande i året 1988 som du ser.
Detta är på hösten så jag har fyllt 17 år och Pernilla Wahlgren ska spela i Västerås.
Jag träffar henne innan konserten på sitt hotellrum på Stadshotellet i Västerås.
Jag tar lite bilder medan reportern frågar henne om hennes förväntningar på konserten.
Kom ihåg att när det kom i tidningen på måndagen var det ju rätt gammalt om man säger så.
Pernilla spelade en lördag så konserten hade varit och hela söndagen hade gått och i måndagstidningen kunde man läsa om Pernillas förväntningar.
Och ett omdöme om konserten såklart.

När vi var klara frågade jag vad hon skulle göra nu och hon skulle sminka sig inför konserten.
- Får jag vara med, frågade jag.
- Javisst, sa hon.

Om jag räknat rätt är Pernilla 20 år när dom här bilderna togs.
Själv minns jag att bilden högst upp var väldigt svår att kopiera i labbet.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden