söndag 20 januari 2013

VLT-tiden 1988 (Körberg)

Västerås konsertsal 1988.
Jag var 17 år och hade fått i uppgift att fotografera någon som hette Tommy Körberg.
Jag visste inte vem han var.
Tre första låtarna som vanligt.

Efter 8 knäpp avbryter Tommy konserten och frågar mig om jag ska hålla på och knäppa hela tiden.
- Nej, svarar jag. Bara tre första låtarna.
Han sjunger inte vidare förrän jag gått vilket man lätt gör när en hel salong stirrar på en och man är rätt liten och han har en ful kavaj men tycks bestämma ändå.
På något sätt.

Nu vet jag vem han är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha...been there, done that! Börje Ahlstedt är en annan muntergök som ogillar ¨knäpp¨.

Jonas sa...

Körberg

Det är väl han som är mest känd för att han åkte dit på knarkinnehav.

Fin kille

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden